Świąteczna sałatka jarzynowa nie tylko na święta


Od czasu do czasu nie tylko w święta lubimy mieć w lodówce coś na przegryzkę np taką zwykłą sałatkę warzywną z majonezem, moje dzieci jedzą taką w przedszkolu na śniadanie. Dzisiaj cała rodzinka zażyczyła sobie żebym im ją przygotowała, więc i tak uczyniłam.
Poniżej przedstawiam Wam mój tradycyjny przepis od lat...mam nadzieję, że i Wam przypadnie do smaku :)











Porcja: duża miska
Czas przygotowania ok 1h + 2h w lodówce

Składniki:
  • 4 ziemniaki
  • 3 marchewki
  • 1/3 selera
  • 1 korzeń pietruszki
  • 1 puszka groszku
  • 6 ogórków kiszonych
  • 4 ugotowane na twardo jajka
  • 3 plasterki szynki drobiowej lub wieprzowej
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 cebula
  • 1 łyżka musztardy np Kamis
  • 4-5 łyżek majonezu Develey
  • sól Kamis
  • pieprz np Kamis


















Przygotowanie:

  • Warzywa gotujemy do miękkości w skórce
  • Groszek i kukurydzę odcedzamy na durszlaku
  • Jajka gotujemy na twardo ok 6-7 min
  • Ogórki kroimy w drobną kosteczkę i odciskamy z nich sok
  • Cebulę i szynkę kroimy w drobną kostkę
  • Ugotowane warzywa obieramy ze skóry i kroimy w drobną kostkę
  • Wszystkie ugotowane warzywa wkładamy do dużej miski
  • Dodajemy jajka pokrojone w drobną kostkę,ogórek,kukurydzę,groszek oraz szynkę
  • Dodajemy majonez oraz musztardę
  • Przyprawiamy solą i pieprzem
  • Dokładanie mieszamy aby wszystkie składniki się połączyły
  • Można udekorować natką pietruszki
  • Wstawiamy do lodówki na 2h aby sałatka się przegryzła
 

 
 
 
 

 
 
 

 
 

Smacznego! :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)