Chleb wiejski na drożdżach - najsmaczniejszy


W mojej całej kuchni dziś pachniało jak w prawdziwej piekarni. To już któryś z kolei domowy chlebek jaki piekłam, tym razem chciałam aby był możliwie prosty i szybki w wykonaniu bez dodatku zakwasu, ziół czy nasion. Chlebek dość mocno popękał, jednak mi to nie przeszkadzało, skórka jest bardzo chrupiąca a środek chlebka sprężysty. Smakiem przypomina nasz tradycyjny polski chleb. Od razu pierwszą kromkę zjadłam z masełkiem, które aż się rozpłynęło bo chlebek nie ostygł do końca. Masło dostałam od pani ze wsi która sama je wyrabia - ten smak i zapach ciężko opisać polecam !











Porcja 1 duży bochenek
Czas przygotowania ok 3h 30 min




Składniki:
  • 40 dag mąki pszennej razowej
  • 20 dag mąki pszennej
  • 300 ml ciepłej wody
  • 3 dag świeżych drożdży
  • 2 jaja wielkości M
  • 1,5 łyżeczki cukru
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 2 łyżki miękkiego masła




















     
Przygotowanie:

  • Do miski z ciepłą wodą wkruszamy drożdże, dodajemy cukier i 2 łyżki mąki
  • Mieszamy i przykrywamy ściereczką, odstawiamy na 15 min do wyrośnięcia
  • Pozostałą mąkę przesiewamy, mieszamy z solą, masłem oraz rozczynem
  • Dodajemy jajka i wyrabiamy ciasto przez ok 20 min
  • Wyrobione ciasto przykrywamy ściereczką  i odstawiamy do wyrośnięcia na 60 min
  • Ciasto należy odgazować uderzając w nie mocno pięścią
  • Po tym czasie formujemy okrągły bochenek i umieszczamy go do omączonego koszyka, przykrywamy ściereczką i zostawiamy go na 60 min w ciepłym miejscu
  • Pieczemy chlebek w nagrzanym piekarniku do 200 stopni przez 45 minut
  • Studzimy na kratce










Smacznego! :)


17 komentarzy:

  1. Uwielbiam domowe pieczywo :-) twój chlebek wygląda super. Z chęcią taki zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się nie mogę obejść bez cotygodniowego pieczenia chleba lub bułek :)

      Usuń
  2. O takim chlebie marzę. Jakie piękny! A taki prosty przepis. Wyzwałaś mnie do pracy, więc na co czekać? Zabiorę się za chlebek. Koniecznie muszę upiec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo że chlebek się podoba i zachęca aby go upiec, przepis prosty a w smaku jest bardzo smaczny.

      Usuń
  3. bardzo fajny i pożyteczny blog :D na pewno z czegoś skorzystam <3
    http://meeaningoflife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny :) No i ta chrupiąca skórka - musiał smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chrupiąca skórką chleb od razu lepiej smakuje :) nie ma nic lepszego :)

      Usuń
  5. Mmmm nabrałam apetytu na taki domowy chlebek! <3
    duskaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeden z najsmaczniejszych chlebków to ten, który jest domowy <3
    http://lovett-lov.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj
    Od kilku m-cy pieke sama rożne chleby :) dzis mnie coś wzięło na chlebek wiejski taki jak kupowałam za dzieciaka z dużej formy i moje pytanko ....
    Kochana czy na duża formę on jest ok i czy używasz moze drożdży suszonych ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Siema. Biorę się za chlebek tylko ciasto strasznie się klei czy tak ma być? Czy można to posypać mąką? Jak ma wyglądać wurobione ciasto czy jak na bułki drożdżowe? Sorki ale facetem jestem :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. upiekłam dzisiaj chlebek, którego bazą był Twój przepis. Troszkę musiałam go zmodyfikować i makę bialą wymieszać z razową bo innej nie miałam. Z czystego lenistwa też nie wyrabialam chleba przez 20 minut..
    Aczkolwiek jak na pierwszy raz chleb wyszedł naprawdę dobry..
    Z pewnoscią bedę dalej eksperymentowała o wracała do Twojego przepisu☺
    Polecam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)