Pancakes z sosem czekoladowym i owocami


Pancakes czyli amerykańskie naleśniki chyba nigdy mi się nie znudzą, a to dlatego że za każdym razem smakują inaczej. W zależności od tego jakich dodatków użyjemy, będą idealne na śniadanie, ponieważ zawierają weglowodany, białko i cukry.Tradycyjne pancakes polewa się syropem klonowym, ale nie każdy lubi jego smak. Moje pancakes jadłam już z truskawkami, jagodami, bananami, malinami, ananasem i zazwyczaj były polewane miodem, syropem klonowym, syropem różanym oraz nutellą. Wszystkie wersje bardzo smaczne i syte! Dzisiaj przygotowałam je z sosem czekoladowym, borówkami i kiwi, warto zaopatrzyć się w patelnie teflonową odpowiednią do pancakes wtedy wyjdą nam idealnie okrągłe i nic się nie będzie wylewać na boki.



 


Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania 15 min

Składniki:
  • 500g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 500ml maślanki
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3 łyżki cukru pudru
  • szczypta soli
  • 50g rozpuszczonego masła
Dodatkowo:
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki kakao
  • 2 kostki czekolady gorzkiej
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki śmietany 36%
  • owoce np borówki, kiwi, maliny




















Przygotowanie:
  • Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiewamy przez sito, dodajemy sól,cukier puder oraz sodę
  • Masło roztapiamy  i studzimy, dodajemy do całości
  • Jajko rozbełatać i dodać do masy wraz z maślanką
  • Mieszamy dokładnie ok 1 min na gładką masę i odstawiamy na 15 minut
  • Po tym czasie mieszamy raz jeszcze, masa powinna być dość gęsta
  • Smażymy z każdej ze strony na złoty kolor
  • Sos: masło rozpuszczamy, dodajemy kakao,czekoladę i cukier, energicznie mieszamy na małym ogniu, pod koniec dodajemy śmietanę i całość dokładnie łączymy, w razie potrzeby dodajemy cukier lub kakao. Sos musi być słodki, aksamitny, mocno czekoladowy.
  • Na koniec polewamy sosem czekoladowym oraz dodajemy nasze ulubione owoce










Smacznego! :)

5 komentarzy:

  1. Ale pysznie wyglądają :-) mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio wszyscy dodają przepisy na pancakes, ale są tak pyszne, że można to wybaczyć :D Wyglądają tak, że aż ślinka leci :D

    Pozdrawiam, Liryczny Zakątek

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to apetycznie wygląda! Aż chce się spróbować! :) Ja własnie szukam miejsc gdzie robią najlepsze pancakes z boczkiem Wrocław bo słyszałam, ze to rewelacyjne połączenie! Póki co znalazłam w road restaurant i chyba się tam wybiorę w tym tygodniu:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)