Ser Koryciński "SWOJSKI" - Czesławy Zarzeckiej

 W ramach współpracy z Panią Czesławą Zarzecką miałam okazję wypróbować swojski ser Koryciński. Ser ten jest produktem regionalnym, który jest wpisany na listę produktów tradycyjnych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, posiada również certyfikat który ogranicza jego produkcję do trzech gmin w województwie podlaskim między innymi: Korycin, Janów, Suchowola.
Ser Koryciński wyrabiany jest z mleka krowiego niepasteryzowanego, którego dodatkiem jest podpuszczka oraz sól, która stanowi środek naturalnie konserwujący.
Ser który wybrałam jest serem świeżym ponieważ okres jego leżakowania trwał od 2-4 dni, dodatkiem jest czosnek staropolski, nadaje on dość charakterystycznego smaku, nie dominuje jednak całości sera. Z zewnątrz przy skórce ser jest lekko słonawy natomiast wewnątrz delikatny, kremowy i wilgotny.
Do wyboru jest ponad 18 różnych dodatków smakowych, każdy znajdzie swój ulubiony smak między innymi: z czosnkiem, czarnuszką, orzechami włoskimi, żurawiną,chrzanem, miętą itp
Tutaj znajdziecie więcej szczegółów na temat sera Korycińskiego 





Ser jest bardzo smaczny, z przyjemnością mogę go polecić innym aby go wypróbowali, moi znajomi i rodzina mieli okazję spróbować i też są zachwyceni jego smakiem. Do tej pory jadłam ten ser jako przystawkę do białego półwytrawnego wina i pasują do siebie idealnie. Wkrótce przedstawię Wam przepisy na główną rolę sera Korycińskiego między innymi w przystawce, zupie, daniu głównym oraz w formie przekąski.







Ser Koryciński ma specyficzny kształt spłaszczonej kuli o średnicy ok 30 cm, która jest karbowana na powierzchni. Powstają one na skutek odsączania sera na cedzaku
Ser osiąga wagę do 3,5kg





Smak sera zależy od czasu leżakowania:

  • świeży od 2-4 dni
  • leżakowany od 5-14 dni
  • dojrzały powyżej 14 dni



5 komentarzy:

  1. Ten ser jest rewelacyjny w smaku. Polecam wszystkim :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele o nim ałyszałam ale nie miałam przyjemnosci spróbowac.wygląda zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tego sera. Ale zachęciłaś mnie swoją recenzją i zdjęciami do kupna takiego sera :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sery są smaczne, to mało powiedziane one są przepyszne. Miałam okazję zakupić i oczywiście próbować kilka rodzajów. To poprostu niebo w gębie 🧀

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)