Tofucznica z pomidorami i szczypiorkiem - wegański klasyk na śniadanie




Jedliście kiedyś jajecznicę bez jajek? :) Nie? ja też nie. To mój pierwszy raz i wyszło mega pysznie. Tofu w tym przepisie zastępuje jajka, wspaniała alternatywna dla alergików i wegan. Zachęcam Was do wypróbowania pysznej i zdrowej tofucznicy z pomidorkiem i cebulką jest to wegański klasyk na śniadanie. Tofu smażyłam na oleju kokosowym, który ze względu na swoją stałą postać nadaje się do smarowania pieczywa, można także zastąpić nim masło w pieczeniu. Idealny do smażenia w wysokich temperaturach, nie pali się i nie jełczeje.
Olej kokosowy jest tez pierwszym tłuszczem, który nie przyczynia się do budowy tkanki tłuszczowej, a wręcz przeciwnie, pobudza przemianę materii i wspomaga ubytek wagi przy nadwadze. Olej kokosowy ma cudowny zapach kokosa, nie zmienia on jednak smaku potrawy. 








Porcja dla 1 osoby
Czas przygotowania 10 min

Składniki:


  • 100g tofu
  • 1/2 małej czerwona cebulka
  • 1/2 pomidora malinowego bez skóry
  • 1/4 pęczka szczypiorku
  • pieprz świeżo zmielony
  • sól himalajska
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • 1/2 łyżeczki curry
  • szczypta słodkiej papryki
  • szczypta kurkumy
  • kilka kropel soku z cytryny
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego Ol'Vita
dodatkowo:
  • chleb wieloziarnisty bezglutenowy
  • rzodkiewka










Przygotowanie:

  • Cebulę kroimy drobniutko i szklimy na oleju kokosowym 
  • Obrany ze skóry pomidor kroimy w kostkę i wrzucamy do cebuli, chwilę podsmażamy
  • Dodajemy pokruszone tofu oraz przyprawy, całość mieszamy
  • Smakujemy i ewentualnie doprawiamy sokiem z cytryny lub przyprawami
  • Pod koniec smażenia dodajemy posiekany szczypiorek









Smacznego! :)




3 komentarze:

  1. No kochana świetny pomysł. Ciekawi mnie jak smakuje ta tofucznica :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko smakuję "prawie" jak jajecznica oczywiście nie czuć jajek :) ale jest naprawdę bardzo smaczna i sama byłam pod wrażeniem jak wyszła bo zbyt wiele się nie spodziewałam po niej :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe teksty piszesz. Warto wypróbować Twoją propozycję. Przepis wart wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)