Trufle czekoladowo-migdałowe


Miałam znowu powód do tego aby wypróbować kolejny przepis z książki Pawła Małeckiego, tym razem moją uwagę zwróciły czekoladowe trufle, które dzięki amaretto nabierają wspaniałego migdałowego smaku. Przepis jest banalnie prosty, trzeba tylko trochę poczekać aż się schłodzą w lodówce. Trufelki wyszły rewelacyjne - można je zawinąć w celofan i dać jako prezent :)









Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania 50 minut


Składniki:

  • 2 łyżki śmietany 30%
  • 40 ml likieru amaretto
  • 35 g masła
  • 1 łyżka miodu 
  • 200 g czekolady mlecznej
  • 25 g (6 kostek) czekolady deserowej
  • kakao 













Przygotowanie:

  • Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej ( mały garnek z wodą i na to kładziemy miskę) mieszamy aż się całość rozpuści
  • Śmietanę gotujemy z miodem i dodajemy do rozpuszczonej czekolady, dodajemy również masło
  • Na samym końcu dolewamy likieru amaretto
  • Miskę z masą czekoladową musimy przestudzić i włożyć do lodówki
  • Jak masa będzie stężała, nabieramy łyżką do wykrawania małych kulek z owoców 
  • Kulki układamy na talerzu a na koniec obsypujemy kakao

                "Życie jest jak czekolada, to co gorzkie pozwala docenić cukier"






Wskazówki:

  • Lepiej obsypać trufelki kakao z sitka niż obtaczać w kakao wsypane do miski, ponieważ kulki będą miały za dużo kakao i będą zbyt gorzkie

Smacznego! :)



2 komentarze:

  1. Już mnie kupiłaś tymi truflami. Bardzo lubię. A Twoje nie odbiegają od tych z najlepszej cukierni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe trufelki, och jak ja lubię takie słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)