Test i recenzja dzbanka z filtrem Dafi

Jakiś czas temu otrzymałam do przetestowania dzbanek filtrujący firmy Dafi. Dzbanek ma pojemność 3 litrów, jest dość lekki, poosiada wygodny uchwyt do trzymania. Dostępny jest w 9 różnych kolorach, dlatego każdy może odpowiednio dopasować go do koloru swojej kuchni. Dzbanek posiada rodzaj wskaźnika Led Sensor, który informuje nas kiedy należy wymieniać filtr.  Pozwoliłam sobie sprawdzić na stronie wodociągów twardość wody w mojej okolicy okazało się, że nie przekracza 300 mg CaCO3/l tj. 16,8 ° dH oznacza to, że jest to woda średnio-twarda bo mieści się w skali: 11,2 – 19,6. Kiedyś czytałam, że wiele starszych osób używa takiego dzbanka, teraz już wiem, że picie niefiltrowanej wody może mieć bardzo przykre konsekwencje zdrowotne. Woda kranowa nie jest odpowiednio przefiltrowana co się wiąże z nakamienieniem oraz znajdują się w niej też duże ilości bakterii. 




Przed rozpoczęciem testu dzbanka dokładnie wyczyściłam mój czajnik aby pozbyć się całego kamienia. Codziennie przez 2 tygodnie filtrowałam wodę w dzbanku Dafi następnie wlewałam czystą wodę do czajnika. Powiem Wam, że różnica jest ogromna, jak wcześniej w środku czajnika zbierało się bardzo dużo osadu i kamienia,  musiałam go praktycznie raz na tydzień czyścić, tak po używaniu filtrowanej wody praktycznie w ogóle nie ma kamienia. 
Tak przefiltrowana woda jest smaczniejsza niż prosto z kranu, nadaje się do picia z dodatkiem plasterków owoców, można jej użyć do parzenia herbaty i kawy oraz do przygotowywania zup lub sosów.
Szczerze polecam tego typu dzbanek bo przecież zdrowie nasze i naszej rodziny jest najważniejsze.





Jeśli jesteście zainteresowani takim dzbankiem to zapraszam do sklepu Dafi każdy dobierze odpowiedni dzbanek do swoich potrzeb.








5 komentarzy:

  1. Fajnie wygląda :-) też używam przefiltrowanej wody :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam, używam od 2 lat i chwalę sobie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi osadził się kamień przy wlewaniu wody na plastikowej pokrywce dzbanka, brzydko to wygląda, też macie ten problem? Jak go usunąć?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi osadził się kamień przy wlewaniu wody na plastikowej pokrywce dzbanka, brzydko to wygląda, też macie ten problem? Jak go usunąć?

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie zostało to napisane.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)