Surówka z młodej kapusty z koperkiem

Jak tylko wróciłam z Turcji fala upałów napłynęła do Polski, prawie w ogóle nie odczułam różnicy temperatur. Nie ukrywam że najadłam się do syta, w końcu all inclusive :) człowiek tylko chodzi i je, na szczęście było dużo aktywnych atrakcji więc ani kilogram nie przybył. Cieszę się, że mogłam spróbować wiele pysznych dań oraz słodkości w Turcji.






Przepis na surówkę z młodej kapusty






Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania 15 minut




Składniki:

  • 1/2 główki młodej kapusty
  • 1/2 cebulki
  • 1/2 pęczka koperku
  • sól, pieprz do smaku
  • 1 łyżka cukru 
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka oliwy lub oleju





















Przygotowanie:
  • Kapustę poszatkować i opłukać na sicie
  • Delikatnie posolić, przykryć folią i odstawić na 5-10 minut aby puściła sok
  • W między czasie kroimy w drobniutką kostkę cebulkę
  • Dodajemy ją do kapusty całość mieszamy
  • Doprawiamy do smaku sokiem z cytryny, cukrem, pieprzem oraz oliwą ( ewentualnie solą)
  • Na koniec dodajemy opłukany i poszatkowany koperek
  • Mieszamy i odstawiamy na 5-10 minut do lodówki najlepiej pod przykryciem



Smacznego! :)

2 komentarze:

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)